vseofantasy

Saturday, May 12, 2007

" Vypni záznam pohybu, zvířata nás nezajímají."
Technik převolil logiku a sledoval dlouhé černé pásy temné krajiny, která se pod nimi míhala závratnou rychlostí. Obrazovky změnily jas.
" Mám to." vykřikl operátor a zabrzdil modul. Přepnul na normální vidění a neubránil se výkřiku zklamání. Přímo pod nimi právě zuřil velký lesní požár.
" No nic." uklidnil ho Parker. " Letíme dál."
Po dalších pěti obletech zmohla plukovníka dřímota a tak překvapeně vytřeštil oči, když ho při sedmém obletu technik probudil.
" Mám to. "
" Už zas ? "
" Ne, teď to doopravdy mám. Klidný energetický zdroj přímo pod povrchem . Teplo, radiace, prostě super. Civilizace, jak má být. Mám sestoupit ? " tázal se nadšený technik.
Parker se zamyslel. Nebude to jednoduché, ale moc možností nemají.
" Jedem dolů ve spirálách a zkusíme objevit nějaký vchod. Dej mi obraz na normální spektrum." Parker se zadíval na obrazovku, kde ho upoutala trojice vysokých pyramid o několik kilometrů dál, tyčících se hrdě v zelené pustině.
" Něco vidím. " prohlásil technik. " Boční otvor ve skalní stěně pod námi. " podíval se na monitory, "Jde odtamtud teplo. Musí to vést dolů."
" Tak ať už jsme tam." Plukovník se nemohl dočkat. Když kapitulovat, tak co nejrychleji. Vysoká hodnost mu zajišťovala určité výhody i v zajetí a nyní měl v úmyslu jich pro tentokrát hojně využít i za cenu vyzrazení některých závažných vojenských tajemství. Bohužel netušil, že solaňané je v tuto chvíli znají již z první ruky přímo od nově jmenovaného velitele galaktické policie, který právě nastoupil do svého úřadu.