vseofantasy

Sunday, May 27, 2007

Oba agenti SDPP

šli již nekolik minut jednou z příčných podzemních chodeb. Syrový zatuchlý vzduch ztěžoval Markovi dýchání. Pozemšťanem zacloumaly každou chvíli prudké záchvaty dusivého kašle. Ray se na kapitána sklesle podíval.
" Dal bych ti něco pro uklidnění, ale nejde to."
Mark přemohl nutkání ke kašli a vyjeveně na androida pohlédl.
" Proč to nejde? Jindy mě na misích cpeš preparáty, že ani nemusím jíst místní stravu a dneska to nejde. Zrovna když je mi doopravdy zle. Nezapomeň, že jsem po operaci."
Další kapitánova slova se vzápětí ztratila v explozi dusivého kašle, který Ray sledoval s očividným znepokojením.
" Ty sis musel při pádu způsobit nějaké zranění."
" To je možné, vždyť jsi na mne spadl i ty a bez antigravu vážíš přes sto kilo."
Android se zamyslel.
" Počkej Marku, tuhletu hlášku budu muset zcenzurovat, jinak budu mít u techniků z SDPP problémy."
" A to ti vůbec nevadí, že já mám problémy už teď ? " sípal Mark." Jsi povinen mi pomáhat, tak mi proboha něco dej."
" Útlumové prostředky způsobují otupělost a proto jsou na bojových akcích nepřípustné. Ray 2 mi nedovolil, abych si cokoliv bral s sebou."
Mark se zarazil v půli kroku a vysypal ze sebe nesrozumitelný proud nadávek těžkého kalibru. Pak se znovu začal dusit. Když se po chvíli vzpamatoval, prohlásil :
" Na to, že jsme tu jako záchranná mise, jsme v dost špatný formě. "
" Co se dá dělat. Johnsona odsud dostat musíme. Snad pro nás Ray 2 pošle nějaký modul. " odpovědel android nejistě a naznačil Markovi, ať zastaví. Udělal několik kroků vpřed a zahleděl se do dálky. V temném šeru mírně se svažující chodby se z dálky ozýval šelest pravidelných kroků. Musel tam někdo být. A nebyl jeden. Kroky nabývaly na síle. Teď už je slyšel zcela bezpečně. O tom nemohlo být pochyb. Blížili se přímo k nim. Od šera chodby se odloupla dvojice tmavých siluet a s děsivou pravidelností bot dopadajících na kamennou dlažbu chodby se přibližovala blíž a blíž. Ray strhl Marka k podlaze a zadusil mu v hrdle další nával dusivého kašle. Teď se nesměli prozradit. Ray se změnil ve smrtonosnou šelmu. Generátory v hrudi běžely na maximum a nabíjely syntetické svaly hustými proudy energie, potřebné k smrtícímu skoku. Android pustil Marka a v okamžiku, kdy jedna z postav zastavila a znepokojeně se rozhlédla, skočil. Zářič měl nastavený na plný výkon.